<- Wstecz
10 najczęstszych błędów, popełnianych przez przedsiębiorców w branży ślubnej
Prowadzenie firmy nie jest zadaniem łatwym. Zdecydowana większość przedsiębiorców uczy się na własnych błędach, czego nie polecam.

Nie ma możliwości, aby osiągnąć sukces nie płacąc za to ceny, którą zapłacili inni. Warto uczyć się na błędach innych, szukać wsparcia u osób, które są tam gdzie Ty chcesz się znaleźć.

Firma, która będzie miała szansę na powodzenie to nie tylko firma z pomysłem, mająca dobrze opracowany planbiznesowy i chociaż niewielki kapitał do inwestowania. To także firma, którą dowodzi odpowiednia osoba, czyli przedsiębiorca potrafiący przede wszystkim dobrze zarządzać swoim zespołem. W końcu to właśnie pracownicy budują każdą firmę i to w zdecydowanie największej mierze właśnie od nich zależy, czy przedsiębiorstwo osiągnie sukces biznesowy i czy jego klienci będą chętnie do niego wracać i polecać tę markę swoim przyjaciołom i znajomym.

Na co trzeba uważać?
Podejmując decyzję o otwarciu firmy, dobrą praktyka jest poznanie najpopularniejszych błędów popełnianych przez przedsiębiorców. Dzięki tej wiedzy możesz poradzić sobie na rynku lepiej niż inni.

1. Brak opracowanego planu biznesowego
Sukces firmy powinien zostać zbudowany na solidnych fundamentach. Biznesplan znacząco ułatwia obranie strategii i wytycza ścieżkę do celów, określa precyzyjnie jakie są możliwości rozwoju i szanse utrzymania się na rynku w dłuższej perspektywie kilku a nawet kilkudziesięciu lat. Można również określić, ile pieniędzy stanowi niezbędne minimum, by firma ruszyła.
Aspekt ten jest najczęściej pomijany przez wiele firm, biznesplan jeśli nie starasz się o dofinansowanie jest nieobowiązkowy.  

2. Zbyt późna nauka bycia przedsiębiorcą
Jest to jeden z NAJWAŻNIEJSZYCH BŁĘDÓW popełnianych na początku działalności, który przyczynia się, że 1/3 firm upada w pierwszym lub kolejnym roku działalności. Większość przedsiębiorców skupia się na wiedzy branżowej i uważa, że dobry produkt, usługa obroni się sama. Niestety ale tak nie jest, to nie wystarczy do dobrze prosperującego biznesu.
Jeżeli nie nauczysz się dobrze kierować biznesem, to biznes Tobą pokieruje, oczywiście nie w zgodzie z Tym czego pragniesz.

3. Niewłaściwy marketing
Nie każdy początkujący przedsiębiorca dysponuje wystarczającą kwotą, by zainwestować w reklamę firmy. Dobrym sposobem jest wtedy zastosowanie bezpłatnych metod promocji biznesu który opiera się na kreatywności przedsiębiorcy. Metody te mają na celu w najkrótszym czasie i możliwie najtańszym kosztem dotrzeć do jak największej grupy odbiorców.
Zdecydowana większość przedsiębiorców jednak zapomina, że prowadzenie firmy wymaga reklamowania oferowanych usług lub towarów. Brak reklamy sprawi, że o ofercie będzie wiedziało niewiele osób.

  • Text Hover

4. Brak opracowanego planu biznesowego
Brak sprecyzowanej oferty i kierowanie jej do wszystkich potencjalnych klientów to nie jest droga do sukcesu.
Jako usługodawcy też powinniśmy wybierać z kim chcemy współpracować i na jakich zasadach.

5. Skupianie się na szczegółach - perfekcjonizm
Wchodząc na rynek z nowym produktem lub usługą, za wszelką cenę chcemy być perfekcyjni. To nic złego, pod warunkiem, że dopieszczanie szczegółów nie przeradza się w obsesję, która pochłania większość naszego czasu. Zróbmy usługę dobrze, to na początku wystarczy. Resztę czasu poświęćmy na uważne słuchanie i obserwację naszych klientów, którzy o wiele lepiej wiedzą czego potrzebują, niż my sami.

Perfekcjonizm dotyka też osoby, które nadmiernie skupiają się nad designem, przez co tracimy duży budżet niczym firma zacznie zarabiać. Obecnie jest duży dostęp do bezpłatnych i intuicyjnych programów graficznych jak Canva, gdzie na początek w łatwy i przyjemny sposób możemy wykonać idenfikację wizualna marki.

6. Przeinwestowanie
Kolejnym błędem jest, szczególnie u dekoratorów nadmierne i nie przemyślane towarowanie się. Zaopatrywanie się w elementy dekoracyjne, które są rzadko używane, raz lub dwa razy w sezonie ślubnym. W takiej sytuacji warto skorzystać z dostępnych wypożyczalni, obecnie nie stanowi to problemu.  

  • Text Hover

7. Brak delegowania
Przedsiębiorcy bardzo często wpadają w pułapkę myślową, że najlepiej wszystko zrobią sami i oczywiście nie chcą delegować swoich prac. Niestety nie jest to realne, nie da się robić wszystkiego i to jeszcze na 100%. Siła tkwi w delegowaniu a nie wszystkiego robienie samemu.

Nikt nie zna się na wszystkim. Wielu przedsiębiorców, głównie z uwagi na koszty, obawia się korzystania z pomocy specjalistów. To duży błąd, który może kosztować wiele. Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest skorzystanie z pomocy ekspertów z poszczególnych dziedzin, np. rachunkowości czy prawa. Rozwiązanie to daje pewność przedsiębiorcy, że będzie mógł skupić się na tym, co najważniejsze – prowadzeniu firmy.

8. Brak równowagi między życiem zawodowym a prywatnym
Przedsiębiorców ślubnych często dotyka też nadmierny pracoholizm, naprawdę uważają, że mogą pracować non stop. Niestety, ale to nie jest szczyt ambicji, można żyć inaczej, lepiej, zdrowiej i zadbać o wszystko co dla nas jest ważne w życiu. Żyjemy nie dla samej pracy ale praca jest dla nas, powinna być przyjemnością i dawać nam satysfakcję. Zadbaj o work-life-balance i nie pracuj dużo tylko mądrze.

9. Nastawienie na sukces
Zdecydowana większość przedsiębiorców jest nastawiona na odniesienie sukcesu. Choć dążenie do tego nie jest niczym złym, trzeba pamiętać, że sukces nie jest sam w sobie celem. O ten stosunkowo łatwo, zdecydowanie trudniej utrzymać wypracowaną pozycję. Z tego też względu tak ważne jest to, by przedsiębiorca pamiętał, że ważne jest opracowanie planów z myślą o przyszłości.
Jeżeli chcesz odnieść sukces w wybranej branży, to szczegółowo zaplanuj nie tylko drogę, która cię do niego doprowadzi, lecz także określ, co musisz zrobić, by utrzymać swoją pozycję. W ten sposób będziesz mieć pewność, że nie popełnisz błędu, który – w najgorszym wypadku – będzie wymagał od ciebie zamknięcia prowadzonej działalności gospodarczej.

10. Brak szukania inspiracji poza branżą
Branża ślubna jest bardzo hermetyczna, zamknięte środowisko. Gdybyś tylko ją obserwował, nie byłbyś w stanie wymyślić niczego nieszablonowego. Ja bardzo długo patrzyłam tylko i wyłącznie na własne podwórko. Dobry obserwator, osoba, która czerpie z otaczającego świata garściami zawsze będzie lepszym przedsiębiorcą, bardziej innowacyjnym.
  • Text Hover