<- Wstecz
5 powodów, dlaczego Twoja oferta nie sprzedaje
Pierwsze 10 słów jest ważniejsze niż 100 słów następnych. Klient zanim umówi się z Tobą na spotkanie, ma kontakt z ofertą Twojej firmy, dlatego tak bardzo istotna jest dobrze przygotowana oferta.
Przede wszystkim powinna być skierowana do twojej grupy docelowej, „niszy” i przyciągać odpowiednich klientów. Dobra oferta powinna zawierać obietnicę, metafory, które wzbudzą emocje i obrazy wizualizujące u klienta.
Pomyśl o tekście ofertowym, jako o kluczowym elemencie marketingowej układanki. Dobry tekst to inwestycja, która szybko Ci się zwróci.
Klient kupuje wtedy gdy nam ufa i gdy jest przekonany do naszej usługi lub produktu.
Piszesz o cechach a nie o korzyściach
Pamiętaj, że dobra usługa nie zawsze obroni się sama. To płynąca z niej korzyść zachęca do zakupu.
To oznacza, że klienta nie interesuje usługa i jej cechy jako takie, ale to, co dzięki konkretnej usłudze zyska.
Nie wyróżniasz się na tle konkurencji
Wielu doradców biznesowych, uczy, że dobrym sposobem jest wyróżnić się na tle konkurencji tylko niewielu potrafi doradzić w jaki sposób to zrobić. Jak sprawdzić, czy Twoja oferta wyróżnia się na tle konkurencji?
Porównaj swoją ofertę z ofertą na stronie konkurencji, jeżeli brzmi podobnie to koniecznie ją popraw. Dlaczego? Odpowiedź jest prosta — ponieważ niczym się nie wyróżniasz i nie dajesz klientowi powodu, aby skorzystał z Twojej oferty, a nie z usług kogoś innego. Znajdź swoją unikalną propozycję sprzedaży, wartość, którą klient otrzyma tylko u Ciebie. Możesz oprzeć na tym nie tylko ofertę, ale i cały marketing. Dobrym przykładem jest tutaj danie klientowi 100% gwarancji wykonania usługi lub innej głównej obietnicy korzyści.
Używasz słów, które nic nie znaczą
Są to takie przymiotniki jak: “profesjonalna”, “najwyższa jakość usług” czy “z pasją”. Nie chodzi o to, żeby wcale ich nie używać. Możesz, ale żeby te słowa miały wartość, warunkiem jest podanie informacji, która będzie dowodem słuszności. Zamiast używać słów, które każdy może dowolnie interpretować, przedstaw konkrety.
Używasz tekstu, niezrozumiałego dla klienta
Taki tekst poznasz po branżowym slangu; po określeniach, które dla Ciebie są zrozumiałe, ale dla potencjalnego klienta już nie.
Dlatego, jeśli chcesz użyć jakiegoś terminu, dodaj do niego wyjaśnienie, lepiej jednak będzie, gdy użyjesz prostych słów, bo to one najlepiej sprzedają.
Twoja oferta jest dla wszystkich
Jeżeli uważasz, że twoja usługa/produkt jest dla wszystkich, to takie myślenie to pułapka. Kiedy piszesz ofertę, musisz wiedzieć, do kogo kierujesz komunikat.
żeli uważasz, że twoja usługa/produkt jest dla wszystkich, to takie myślenie to pułapka. Kiedy piszesz ofertę, musisz wiedzieć, do kogo kierujesz komunikat.
Jeśli nie wiesz, kto jest odbiorcą Twojej oferty, taki tekst nie będzie sprzedawał. Dlaczego?
- Nie wiesz, co jest ważne dla Twojego potencjalnego klienta a to oznacza, że trudno będzie Ci zmienić cechy produktu na korzyści.
- Będzie Ci trudno dopasować język i styl oferty do odbiorcy.
- Dlatego, zanim napiszesz ofertę, utwórz profil swojego idealnego klienta. Dzięki temu napiszesz skuteczny tekst sprzedażowy. Taki, który będzie odpowiedzią na problemy i potrzeby potencjalnego klienta; będziesz mówić jego językiem. A wtedy istnieje duża szansa, że przeczyta Twoją ofertę do samego końca i z niej skorzysta.
Trzymam kciuki za Ciebie i rozwój Twojego biznesu!
Jeśli chcesz rozwinąć swój biznes z moją pomocą, zainwestuj w gotową ścieżkę rozwoju “Jak z sukcesem prowadzić firmę i zarabiać” lub skorzystaj z indywidualnego wsparcia podczas którego wspólnie opracujemy Twoją strategię i plan działania.