<- Wstecz
Empatia i jej wpływ na Twój biznes
Lepsze zrozumienie klienta i Twoja empatia mają potężny wpływ na Twój biznes. Ogólne podejście oraz to, że miałam ofertę skierowaną do wszystkich, było moim ogromnym błędem.
Aby wiedzieć, co mogę zrobić, by moje działania marketingowe były skuteczniejsze, wzięłam udział w wielu szkoleniach i przeczytałam wiele książek biznesowych,? Dowiedziałam się, że dobrym rozwiązaniem jest zawęzić swoją ofertę. Jednak bardzo trudno to zrobić, ponieważ obawiamy się, że jak zawęzimy swoje działania, to, być może, niektórym osobom będziemy musieli odmówić. Wiem, jakie to jest trudne. Jednak w końcu do mnie dotarło, że to ma naprawdę ogromny sens. Opowiem Ci dlaczego.
W początkowych latach mojej działalności, kiedy konkurencja była jeszcze mniejsza nie mieliśmy problemu z pozyskiwaniem klientów. Klienci byli zadowoleni z naszych usług i zaczęli nas polecać. Był to prawdziwy maraton, wszystko odbywało się marketingiem szeptanym. Przez dłuższy czas nie musieliśmy wydawać ani złotówki na marketing.
Kalendarz był wypełniony po brzegi, wtedy stwierdziłam, że chcę zawęzić ofertę i na stronie internetowej napisałem, że naszą ofertę kierujemy do klientów wymagających, dla których jest ważna jakość wykonywanych usług i zależy im na oryginalnych i niestandardowych dekoracjach.
To było naprawdę coś niesamowitego. Skoncentrowałam się tylko na wybranej niszy i momentalnie zacząłem lepiej prosperować, pracować mniej zarabiać więcej.
Może nam się wydawać, że klient, który wydaje już pieniądze na przyjęcie weselne i ma zapewnioną dekorację w lokalu to nie będzie chciał wydać dużych pieniędzy na dekoracje w firmie zewnętrznej. Lepiej więc powalczyć o więcej zleceń mniej kosztownych.
Nie do końca jest tak, często są to namiętni klienci, którym zależy na niestandardowym przyjęciu i o wiele bardziej skłonni są uwzględnić w swoim budżecie wydatek na oryginalne dekoracje
O wiele jest łatwiej przedstawić ofertę, klientowi któremu zależy na niestandardowych dekoracjach, ponieważ jest on już na innym poziomie świadomości.
Wiem, że możesz czuć strach przed ograniczeniem oferty – boisz się, że można zarobić więcej, gdyby Twoja usługa będzie dostępna dla wszystkich. Jednak to tak nie działa.
Pewnie wydaje Ci się, że Twoja oferta jest super i każdy powinien z niej skorzystać. Wierz mi, że przy takim podejściu nie odniesiesz sukcesu w biznesie, a firma się tak mocno nie rozwinie, jak wtedy, gdybyś miała mocniej sprofilowaną ofertę. Pamiętaj o tym, że nigdy nie powinno zależeć Ci na tym, aby pomóc wszystkim – to jest niemożliwe. Ludzie lubią czuć się wyjątkowo, uwielbiają być rozumiani. Dlatego, gdy widzą, że znasz ich problemy, potrzeby, pragnienia, nadzieje i lęki, będą wdzięczni, jeśli to właśnie Ty dostarczysz produkt lub usługę, którymi rozwiążesz wszystkie ich bolączki, albo pomożesz spełnić ich marzenia i aspiracje.
Pamiętaj, że każdy ma inne potrzeby, pragnienia, lęki i oczekiwania. Dlatego nie ma możliwości skonstruowania oferty, która byłaby dobra dla wszystkich.
Dlatego warto zrobić profil idealnego klienta, w którym trzeba zawrzeć dane demograficzne (np. wiek, wykształcenie, zainteresowania, płeć, stan cywilny, informacja czy ma dzieci, jaki ma dochód roczny) oraz dane psychograficzne (np. jakie ta osoba ma aspiracje i marzenia, jakie są jej priorytety, jakie ma problemy i obawy, jakie jest jej nastawienie do świata, jakie ma poglądy).
Pobierz poniżej gotową instrukcję, by stworzyć profil idealnego klienta!
This is HTML Code Example from Massive Dynamic Theme